W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wałbrzychu

Wróć

Dział ds. Diagnozy i Pomocy Społecznej

Główne zadania Działu ds Diagnozy i Pomocy Społecznej

  • Analiza potrzeb życiowych i podejmowanie działań zmierzających do umożliwienia przezwyciężania trudnych sytuacji życiowych, których osoby lub rodziny nie są w stanie pokonać własnymi siłami.

  • Inicjowanie nowych form wsparcia zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin i ich integracji ze środowiskiem.

  • Przeprowadzanie środowiskowych wywiadów rodzinnych na wnioski zgłaszane przez zainteresowanych, inne osoby, instytucje i organizacje, a także z własnej inicjatywy na podstawie ustawy o pomocy społecznej.

  • Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.

  • Ustalanie sytuacji życiowej osób i rodzin zobowiązanych do alimentacji, sporządzanie wywiadów w tych rodzinach i przygotowywanie umów alimentacyjnych.

  • Wnioskowanie o wystąpienie z powództwem alimentacyjnym na rzecz osób wymagających pomocy.

  • Współpraca z instytucjami, organizacjami, sądami, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Policją, Powiatowym Urzędem Pracy itp. w zakresie pomocy osobom i rodzinom.

  • Kierowanie rodzin do objęcia wsparciem asystenta rodziny, współpraca z asystentem rodziny.

  • Współpraca z koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej oraz placówkami opiekuńczo – wychowawczymi oraz przeprowadzanie protokołów z rodzicami biologicznymi dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.

  • Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych potwierdzających sprawowanie opieki nad osobą niepełnosprawną.

  • Podejmowanie interwencji kryzysowej w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia dzieci i osób w kryzysie, zakładanie niebieskich kart.

Wytworzył: Magdalena Stefańska
Data wytworzenia: 18.10.2023
Opublikował w BIP: Renata Frankowska
Data opublikowania: 18.10.2023 10:40
Ostatnio zaktualizował: Renata Frankowska
Data ostatniej aktualizacji: 18.10.2023 10:41
Liczba wyświetleń: 356