Ochrona Sygnalistów
Zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora MOPS z dnia 25 września 2024r., na podstawie art. 24 oraz art. 25 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 roku, poz.928) w Ośrodku Pomocy Społecznej w Wałbrzychu wprowadza się Procedurę zgłoszeń wewnętrznych.
Zgodnie z ustawą jeśli Pracownik wie o naruszeniu prawa w MOPS w zakresie wskazanym w Procedurze ma możliwość dokonania zgłoszenia tego do Koordynatora.
Do dokonywania zgłoszeń utworzony został dedykowany adres mailowy naruszenia@mops.walbrzych.pl oraz dedykowany nr tel. 690 654 956.
Tożsamość zgłaszającego jest w pełni chroniona ustawą, za jej ujawnienie Koordynator odpowiada karnie z ograniczeniem wolności włącznie.
Zasady dokonywania zgłoszeń oraz prawa i obowiązki Sygnalisty opisane zostały w Procedurze, która jest dostępna w Sekretariacie i na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej MOPS, wraz z formularzem zgłoszenia do pobrania.