Dział Finansowy
Dział Finansowy - realizuje zadania z zakresu:
1) prowadzenie polityki rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad przygotowywania i rozliczania inwentaryzacji,
2) planowanie środków finansowych na realizację zadań MOPS, w tym przygotowywanie projektu planu finansowego na dany rok budżetowy w wymaganych terminach,
3) opracowanie zmian do budżetu,
4) zapewnianie prawidłowej realizacji budżetu,
5) prowadzenie wymaganej sprawozdawczości,
6) rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,
7) kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu MOPS oraz ich zmian,
8) prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
9) prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej zadań realizowanych ze środków PFRON,
10) sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej, w zakresie budżetu, w określonych terminach,
11) wypłata świadczeń, w wymaganych terminach,
12) wypłata wynagrodzeń pracownikom oraz prowadzenie dokumentacji świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
13) prowadzenie rozliczeń finansowo-księgowych dotyczących zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
14) windykacja należności, w tym przygotowywanie dokumentacji finansowej do egzekucji,
15) współpraca z bankami, urzędami skarbowymi i innymi podmiotami publicznymi.