Dział Finansowy - realizuje zadania z zakresu:

1) prowadzenie polityki rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad przygotowywania i rozliczania inwentaryzacji,

2) planowanie środków finansowych na realizację zadań MOPS, w tym przygotowywanie projektu planu finansowego na dany rok budżetowy w wymaganych terminach,

3) opracowanie zmian do budżetu,

4) zapewnianie prawidłowej realizacji budżetu,

5) prowadzenie wymaganej sprawozdawczości, 

6) rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych,

7) kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu MOPS oraz ich zmian,

8) prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

9) prowadzenie całościowej i kompleksowej obsługi finansowo-księgowej zadań realizowanych ze środków PFRON,

10) sporządzanie oceny zasobów pomocy społecznej, w zakresie budżetu, w określonych terminach,

11) wypłata świadczeń, w wymaganych terminach,

12) wypłata wynagrodzeń pracownikom oraz prowadzenie dokumentacji świadczeń z ubezpieczenia społecznego,

13) prowadzenie rozliczeń finansowo-księgowych dotyczących zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

14) windykacja należności, w tym przygotowywanie dokumentacji finansowej do egzekucji,

15) współpraca z bankami, urzędami skarbowymi i innymi podmiotami publicznymi.